Friday, August 13, 2010

xnAk la jd dewasa..

Dulu, saya nak cepat-cepat jadi dewasa.

Boleh pakai kasut tumit tinggi.

Boleh melaram, mekap-mekap muka.

Boleh cepat kerja, sebab org slalu tanya apa cita-cita

Boleh pegi mana-mana saya suka

Boleh bercinta

Boleh balik rumah lewat malam
Banyak bende lah boleh buat kalau dah besar ni
Lama-lama, baru saya perasan.
Saya dah tak bace komik doraemon, tapi
magazine cleo
Saya dah tak main masak-masak tapi mmg masak betul-betul
Saya dah lame dapat kunci 21.
Saya dah boleh mengundi.
Kahwin pun boleh, kalau saya nak.
Saya ingatkan best jadi dewasa ni.
Saya boleh buat
decision sendiri, abang-abang saya dah tak boleh marah saya
Saya bukan budak hingusan lagi tp mahasiswi universiti.
Kalau pegi theme park, semua rides saya boleh naik, tiada halangan umur atau tinggi

Dulu saya buat karangan “Saya Seekor Nyamok” tapi baru-baru ni saya
submit essay pasal forensic evidence in courts of law.
Dulu saya mintak abah beli computer sebab nak main games, tp skarang saya beli computer utk buat assignments dan macam-macam.

fantasi dan realiti

Rupa-rupannya...
Jadi dewasa ni...
Kena matang.
Kena professional.
Banyak tanggungjawab.
Banyak masalah, lg byk dari masa remaja dulu.
Banyak
essay nk kene tulis.
Banyak pakai duit.
Tak boleh emo tak bertempat.
Kena cari makan sendiri
Kena buat keputusan,keputusan,keputusan
Kena kawan dengan semua org, biarpun tak sama
interest dengan kita
Kena berpada-pada kawan ngan kaum adam (perbezaan kaum ni besar maknanya.)
And banyak lagi la kena,kena,kena,kena,kena dan kena..

1 comment:

Outsiderz said...

saya pon tk nk jadi dewasa

linkngena


glitter-graphics.com Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

skyline

skyline

lagu